Мінна безпека для дітей



 

Уроки мінної безпеки у ліцеї

Проблема забруднення територій вибухонебезпечними предметами, з якою Україна стикнулася в 2014 році, вийшла на новий рівень загрози з початком повномасштабної війни в 2022 році. Згідно зі статистикою Державної служби з надзвичайних ситуацій (ДСНС) станом на серпень 2022 року, понад третина територій України зараз потенційно забруднені боєприпасами та вибухонебезпечними предметами (ВНП). Розмінування та знешкодження таких предметів триватиме багато років.
Тепер вулиці, узбіччя, ліси, поля, річки, озера в тих місцях, де велися активні бойові дії, є потенційно небезпечними та щодня загрожують мешканцям міст і селищ України. Відтак дорослим та дітям потрібно знати правила мінної безпеки: вміти розпізнавати вибухонебезпечні предмети, відрізняти попереджувальні знаки, знати правила поведінки та, головне, слідувати їм.
Педагоги нашого ліцею є для учнів джерелом зрозумілої та доступної інформації про те, як вберегти своє життя та життя своїх рідних та друзів від загроз вибухонебезпечних предметів. У дітей потрібно чітко сформувати установку: є безпечні предмети, які схожі на небезпечні міни, а є небезпечні міни, схожі на звичайні безпечні предмети. Дуже часто на перший погляд нам важко розрізнити їх, тож варто уникати місць, де може «зачаїтися небезпека».
З метою підвищення рівня мінної безпеки здобувачів освіти та молоді, захисту їх від вибухонебезпечних предметів в Рахнівсько-Лісовому ліцеї було проведено класними керівниками та вчителями цикл уроків та виховних заходів. Так учні 9-11 класів під час проведення годин спілкування на теми : «Вибухонебезпечні предмети», «Правила поводження при виявленні вибухонебезпечних предметів», «Бездоглядні предмети в громадських місцях», ознайомились з класифікацією та різновидами боєприпасів і вибухонебезпечних предметів, алгоритмом дій та поводження у разі виявлення снарядів, мін, саморобних вибухонебезпечних предметів і залишків бойових ракет, «золотими правилами» безпеки. Ліцеїсти зрозуміли, що розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів повинні займатися тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт. У разі виявлення підозрілих предметів — негайно потрібно повідомити про знахідку до найближчого відділення поліції, до військкомату, органів місцевого самоврядування, підрозділу ДСНС за телефоном «101».
На виховних годинах у 5-8 класах педагог-організатор Пастушина О.Д. розповіла про те, як іноді дитячі необдумані вчинки можуть обернутися серйозними проблемами, допомогла сформувати навички безпечної поведінки в місцях, щодо яких є підозра у тому, що вони містять міни. На завершення заходу вчителька продемонструвала навчальні відеоролики «Якщо ви знайшли боєприпаси – правила поведінки для дітей», «Навчаємось мінній безпеці.» Учні ознайомилися з видами протипіхотних мін, системами залпового вогню «Град», «Смерч», «Ураган». Було наголошено про порядок дій та заходи безпеки під час виявлення вибухонебезпечних предметів, схожих на міни. На виховній годині ліцеїсти використовували матеріали з мінної безпеки, наприклад, брошури, загадки, плакати або будь-які тексти про протимінну діяльність. На офіційному сайті ДСНС та в мобільному додатку MineFree всі разом знаходили інформацію про найбільш розповсюджені вибухонебезпечні предмети з детальними характеристиками та прописаними алгоритмами; дивилися інтерактивну мапу територій, які потенційно можуть бути забруднені вибухонебезпечними предметами, та повідомляють про мінування. Окремі вкладки сайту використовували для поглиблення інформації як пошукове завдання у квесті. Такі завдання мають величезне значення, бо несуть в собі життєво важливі знання, які збережуть не одне людське життя. У даний час важливо зберегти найцінніше – наших дітей, для яких дуже важливо відчувати безпеку. А безпека під час війни починається з обізнаності наших ліцеїстів.











Коментарі